Het kan een lastige klus zijn om uw e-mail goed in te stellen op uw computer. Om u zo volledig mogelijk tot dienst te zijn, hebben we een overzicht gemaakt van de instellingen die u kunt gebruiken voor het aanmaken van een werken e-mail account voor Outlook 2016. In dit voorbeeld gaan we uit van een IMAP account. Dat betekent dat de e-mails op dit account op de server worden opgeslagen. Hierdoor is uw e-mail beveiligd voor eventuele storingen op uw computer.

Kies voor het toevoegen van een account. Hierbij kiest voor handmatige invoer en het IMAP type account. U doorloopt deze stappen en komt terecht in het volgende scherm:

Uw naam: Voer bij ‘Uw naam’ de naam in zoals u het account wilt noemen
Email adres: Voer hier het betreffende e-mailadres in
Account type: Deze staat na uw eerste ingave al op IMAP. Zo niet, dan mag u deze naar IMAP veranderen
Inkomende mail server: Deze start met mail. en gevolgd door uw domeinnaam. Dat kan dus zijn; mail.voorbeeld.com maar ook mail.hiereendomein.net
Outgoing mail server (SMTP): Deze is gelijk aan de inkomende mailserver
Username: Hier kunt u uw e-mailadres invoeren
Password: Voer hier het paswoord in die u van ons ontvangen heeft

Klik na deze ingaves op More settings of Meer instellingen waarna u in het volgende venster terecht komt:

 

 

 

 

Klik bij de 2e tab ‘Uitgaande server’ op ‘Uitgaande server is gelijk aan inkomende mail server’ zoals bijgevoegde afbeelding.

 

 

 

 

 

 

In het tabblad geavanceerd kunt u alle velden gelijk invullen als bovenstaande afbeelding. Kies bij het type beveiliging voor ‘Geen’ en vul vervolgens de passende poorten in.

Klik op OK en uw e-mailaccount zal naar behoren werken. Heeft u toch nog vragen of problemen, dan kunt u contact opnemen met info@epicz.nl.